Sławek Muturi
Sławek Muturi
Fridomia.pl

54-latek urodzony w Łodzi. Studiował w Warszawie (SGH oraz UW) oraz w Londynie (MBA w London Business School). Przez 2 lata pracował w ONZ w Genewie, a potem 17 lat pracował w największych firmach doradczych – Arthur Andersen i potem Deloitte, awansując od stanowiska asystenta (w 1992 roku) aż po partnera (w 2000 roku). Jednocześnie kupował kolejne mieszkania na wynajem, co pozwoliło mu osiągnąć pełną wolność finansową – comiesięczne pasywne przychody z najmu przekroczyły (z nadwyżką) koszty utrzymania standardu życia, do którego się przyzwyczaił z rodziną. Zrezygnował definitywnie z pracy i w maju 2009 roku, w wieku 43,5 roku został rentierem.

Od tego czasu żyje pełnią życia. Co roku uczy się nowego języka i włada już 12-oma. 2-3 razy każdego roku jeździ do sanatorium, na szczęście tylko profilaktycznie. Co lato wykonuje inny zawód ze swojej listy „zawodów emeryta” – ostatnio mył wazony, zamiatał podłogę i czasami sprzedawał kwiaty w jednej z warszawskich kwiaciarni. Misją Sławka stało się wspieranie wolności finansowej Polek i Polaków. Robi to na 5 różnych sposobów – dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem (jest autorem 7 książek, od 10 lat prowadzi bloga fridomia.pl, udzielił setek wywiadów, zrobił setki prezentacji); cywilizuje polski rynek najmu mieszkań skutecznie wprowadzając nań nowe praktyki rynkowe; założył firmę Mzuri, która zarządza mieszkaniami (już ponad 5600 jednostek) w 35 miastach Polski; firma Mzuri Investments pomogła inwestorom kupić i wyremontować ponad 1300 mieszkań; platforma grupowego inwestowania w najem w formule crowd fund investing (Mzuri CFI) pozwala inwestować w najem kwoty już od PLN 10 tysięcy. Założono już 10 celowych spółek inwestycyjnych, które zebrały łącznie ponad 50 mln kapitału.

Ale prawdziwą pasją Sławka są podróże. Prawdopodobnie jako pierwszy człowiek na świecie odwiedził każde ze 195 państw – członków ONZ – co najmniej dwa razy. W 2021 planuje ponownie odwiedzić wszystkie 195 państw świata w ciągu 365 dni. Sławek zamierza wykorzystać potencjał medialny tej podróży do zebrania co najmniej kilku milionów złotych od sponsorów na zakup mieszkań dla dorosłych absolwentów domów dziecka.